דף הבית 

צוות המרכז

איך להגיע 

צור קשר

 

    Contact

     Русский

  Français

English 

 

     
  שאלות ותשובות נפוצות  
   
 

מהי 'הנחייה רגשית באמצעות תיאטרון בובות'? 
תוכנית הכשרה חדשנית למנחי/ות תהליכים קבוצתיים ואישיים.
היות שבובות התיאטרון, מעצם טבען, מפעילות את עולמות הדמיון והרגש, הן מהוות כלי השלכתי, משמעותי ומאפשר, ומשום כך אפקטיבי בתהליכי ריפוי והעצמה. כל אדם, בכל גיל, יכול להטעין את הבובות במשמעות ובכך להפוך אותן לכלי להבעה אישית ודרך תהליכי בנייה והפעלה של בובות לבטא את רגשותיו באופן עקיף ומוגן, ובו-זמנית יצירתי ומהנה. הנחייה רגשית באמצעות בובות מחברת לכוחות ולעוצמות פנימיות ומאפשרת לפוגג התנגדויות, להתפתח ולרכוש כלים ומיומנויות להתמודדות עם אתגרי החיים.
הנחייה רגשית באמצעות בובות תומכת ופועלת בהרמוניה עם שיטות ומתודות בתחומי הטיפול, השיקום, החינוך והקהילה ונותנת מענה לקשת רחבה של אוכלוסיות.
 

 
  למי מתאימה תוכנית ההכשרה?
התוכנית מתאימה לאנשי/נשות מקצוע מתחומי הייעוץ, החינוך, הטיפול הפרא-רפואי והאמנויות.
התוכנית מספקת כלים באמצעותם ניתן למצוא רוח רעננה ויצירתית בעבודתך, להוסיף נדבך ייחודי לזהות המקצועית שלך, לפתוח ולפתח הזדמנויות ואפיקים חדשים ולגוון את תחומי העיסוק שלך.
 
 
  מה הם תנאי הסף לקבלה?
כאמור, התוכנית מתאימה לבעלי ניסיון קודם בתחומים הרלוונטיים.
הקבלה לתוכנית מותנית בהשתתפות במפגש מיון קבוצתי וראיון אישי.
 
  מה לומדים ומדוע?
אמנות תיאטרון הבובות היא אמנות בין-תחומית ולכן תוכנית הלימוד הינה אינטגרטיבית ויישומית.
אל מול הרעיון שמניח שיש 'מודל אחד מנצח', העיקרון העומד בבסיס התוכנית הוא 'להתאים מודל לעבודה' (להבדיל מ'להתאים את העבודה למודל') על מנת לאפשר לכל לומד/ת את אופן השימוש הנכון בעבורו/ה ובעבור האוכלוסייה עמה יבחר/תבחר לעבוד.
התוכנית מאגדת מגוון תכנים וכלים מעולמות הידע הנחוצים למנחה כדי למצות את מירב האפשרויות ובנויה כמכלול בו כל יחידת לימוד מקושרת ליחידות הלימוד האחרות ומתקדמת במקביל להן:

כלים מקצועיים:
תיאטרון הבובות כמדיום תקשורתי: טכניקות של הפעלת בובות, בנית בובות מחומרים שונים, התאמת סוגי הבובות להנחיית אוכלוסיות שונות, תיאטרון זעיר, מסכות, עבודת גוף
תיאוריות פסיכולוגיות ויישומן בהנחייה רגשית: מודלים של התפתחות קבוצות ויחידים, פסיכולוגיה של תהליכי יצירה, דינאמיקה של רגשות בקבוצה
הנחיית קבוצות בשילוב תיאטרון בובות: תהליכים ותופעות בקבוצה, פרקטיקות ומודלים מובנים של הנחייה רגשית, תפקיד המנחה וסגנונות הנחייה, הבובה כקו-מנחה

כלים ליזמות ושיווק עצמי:
פיתוח זהות מקצועית ייחודית
איתור קהלי יעד והגדרת צרכים ומטרות
בניית תוכנית התערבות קבוצתית ופרטנית
התאמת המודלים האמנותיים לקהל יעד
 פיתוח תכניות הנחייה והדרכה
ועוד...
 
  אילו מיומנויות רוכשים וכיצד ישרתו את המטרה?
מיומנויות הנחייה דורשות פיתוח יכולות מקצועיות של מודעות, התבוננות, הקשבה, אמפתיה ויצירתיות. כל אלה לצד שימוש מושכל ושיטתי בכלי תיאטרון הבובות. הניסיון המקצועי שנצבר אצלנו מלמד שהדרך האפקטיבית לרכוש ולשכלל את היכולת להנחות תהליך רגשי מקצועי ואחראי, להתחבר למנוע היצירתי (הפנימי) שלך ולשדרג את עצמך בשדה המקצועי הרלוונטי לך - עוברת במסלול של חוויה, התנסות והמשגה.
הלימודים משלבים בין התפתחות אישית לבין התפתחות מקצועית וכוללים התנסות מעשית אישית וקבוצתית בצד למידה תיאורטית ב-4 רמות של פרקטיקה:

התנסות אישית כמשתתף/ת בתהליך קבוצתי
הנחיית עמיתים בקבוצת הלימוד
בניית תוכנית התערבות קבוצתית ופרטנית
סמינר שטח משותף ע"פ מודל מובנה
סטאז' עצמאי מודרך בקרב אוכלוסיית יעד לבחירתך
 
  מה תורמות ההתנסויות המעשיות?
ההתנסויות המעשיות חשובות ומשמעותיות לצורך שילוב קונקרטי של הכלים החדשים הנרכשים תוך כדי הלימודים בתוך ארגז הכלים המקצועי שלך. ההתנסות, המתקיימת במסגרת מוגנת ומודרכת, מאפשרת לך לחוות את עצמך כמנחה רגשי/ת ולדייק את הסגנון הייחודי שלך בטרם תצאי לדרך עצמאית.
 
  אני למדתי בעבר פסיכולוגיה/טיפול/חינוך/שיקום – מה מיוחד באופן בו ילמדו הנושאים העיוניים?
מהות תהליכי ההכשרה והתפתחות של הזהות המקצועית היא האינטגרציה בין תחומי הלימוד העיוניים לבין ההתנסות החווייתית-אישית/קבוצתית. מכיוון שכך, גם לימוד החלק העיוני הוא על דרך ההתנסות.
 
  מהי מסגרת הזמן ללימודים?
שנתיים. יום לימודים בשבוע. שנה א': 17:30-09:00, שנה ב': סמסטר א' 17:00-09:30,
סמסטר ב' 12:30-09:15. השנה הראשונה תוקדש ללימודי היסודות והתנסות אישית. השנה השנייה תתמקד בהתנסות מעשית אינטנסיבית, בהעמקת הידע וחיבורו להתנסות המעשית
 
 

מהי המחויבות שלי מעבר לשעות הלימודים? האם נדרשת השקעה נוספת?
לצורך בניית הבובות יש להצטייד בחומרים וכלי עבודה. בין שיעור לשיעור תידרש/י למטלות בהיקפים משתנים; להרחיב את הידע העיוני בקריאת חומרים משלימים, לתרגל מיומנויות חדשות ולהתקדם בבניית הבובות. ניסיון העבר מראה כי ניתן לשלב מטלות אלו בצד עבודה וחיי יום-יום.

 
  מה קורה במקרה של היעדרות?
הנוכחות בכל השיעורים היא חובה. בכל השיעורים ההתנסות החווייתית היא חלק משמעותי מתהליך הלמידה.  היעדרות מחלק מהשיעורים פוגעת באפקטיביות של ההכשרה שלך ומקשה עלייך להשלים רטרואקטיבית את ההתנסות. במקרים של היעדרות מסיבות הכרחיות (ולא יותר מ 20% מהשיעורים) האחריות להשלמת הפער היא באחריותך.
 
  איזו תעודה אקבל ומה היא מאפשרת?
לומד/ת אשר עמד/ה בדרישות תוכנית ההכשרה זכאי/ת לתעודת מנחה מטעם ביה"ס לאמנות תיאטרון הבובות.
יש לציין שהתעודה אינה מקנה הסמכה טיפולית.
 
  מי הצוות המקצועי?
המנחות הינן אקדמאיות עם תארים מתקדמים בטיפול, בעלות ניסיון בהנחייה רגשית והכשרה ספציפית בתאטרון בובות ובתחומים תומכים.  המנחות משתמשות בתאטרון בובות ו/או בשילוב אמנויות ככלי מרכזי בעבודתן, בתחומים השונים של פעילותן המקצועית.
 
 

צוות תוכנית ההכשרה ב-2017:

גלית דודזון מרכזת תוכנית ההכשרה 'הנחייה רגשית באמצעות תיאטרון בובות'. M.A. בפסיכולוגיה קלינית מאוניברסיטת Paris V- René Descartes וM.A.- בתולדות האמנות מאוניברסיטת Panthéon-Sorbonne Paris I. פסיכולוגית קלינית, בעלת ניסיון בעבודה טיפולית עם ילדים ומבוגרים במסגרות ציבוריות ובקליניקה פרטית. בובנאית. בוגרת ביה"ס לאמנות הבובות חולון.
רונה ספורטה B.A. בפסיכולוגיה מהאוניברסיטה העברית ולימודי ביבליותרפיה מאוניברסיטת חיפה. בוגרת בית הספר לאמנות בובות חולון. יוצרת עצמאית ומפיקה בתחום אמנות הבובות לילדים ולמבוגרים: 'המסע אל האי אולי', 'תופר החלומות', 'אלמלא', 'רוזלינדה'. מספרת סיפורים לילדים במסגרות חינוכיות שונות בדגש על מעורבות רגשית וחווייתית של הילד במהלך הסיפור.
סמדר קופר קיסרי M.A. ב'דרמה וספרות ככוחות מרפאים', אוניברסיטת בר אילן. תרפיסטית בדרמה ובתיאטרון בובות, חוקרת ומרצה במסגרות אקדמיות. מפתחת ויוצרת המודלים 'בובותרפיה', 'בובותרפיה לקשישים', ו'שלושת ממדי הבובה' והתוכנית 'מה עוזר כשקשה לי'. חברת צוות מרכז 'משאבים' - המרכז לפיתוח משאבי התמודדות.
אסתי אוסובסקי ביבליותרפיסטית. מתמחה בטיפול באמצעות בובות. עובדת שנים רבות במשרד החינוך ובקליניקה הפרטית. בעלת הכשרה גם כמטפלת באמצעות CBT. שותפה בעבר לפרויקטים של חוסן כמו 'מה עוזר כשקשה לי' בדרום ועבדה עם מפוני גוש קטיף. בובנאית בעשרים השנים האחרונות ומופיעה עם 'תיאטרון הג'ירפה' שלה ברחבי ישראל.
יפעת ויינר- איצקוביץ B.A בהצטיינות מהחוג לתיאטרון ולספרות, אוניברסיטת ת"א. בוגרת בהצטיינות של בית הספר לתיאטרון בובות חולון בתוכנית ההכשרה 'תיאטרון בובות ככלי טיפולי' ובתוכנית להכשרת אמני תיאטרון בובות. עבדה כבובנאית במרכז לתיאטרון בובות חולון, הנחתה סיורים במוזיאון לאמנות תיאטרון הבובות. מנחה קבוצות ויחידים, ילדים ומבוגרים, בפעילויות שונות באמצעות תיאטרון בובות. רקדנית ומפעילת בובות. משתתפת בהצגה 'הריקוד של פלורה' בפסטיבלים בישראל ובאירופה. מתמחה בבניית בובות ובעיצוב תפאורה.
שולמית בן-ארי M.A. ביעוץ ופיתוח ארגוני, הפקולטה למדעי החברה, אוניברסיטת ת"א. מסיימת לימודי תעודה באוצרות, סמינר הקיבוצים. בוגרת התוכנית לפסיכותרפיה-ביה"ס לרפואה, התכניות לפוטותרפיה, וביבליותרפיה-אוניברסיטת ת"א. מרצה ומנחה בתוכנית ההכשרה האקדמי, המכללה למנהל ראשל"צ, יועצת ארגונית בכירה. משלבת בין עולם האמנות - מוזיקה, ציור, מחול- לעולמי הפרופסיונלי.

 

© כל הזכויות שמורות למרכז תיאטרון בובות, דוד רמז  13, חולון 5843811, טל': 03-6516848             תנאי שימוש באתר

Simply-Smart | בניית אתרים | קידום אתרים